Yıllardır otomotiv sektöründeki tüketici trendlerini araştıran Deloitte’un 2023 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması Raporu, 24 ülkeden 26 binden fazla tüketiciyle birlikte gerçekleşti. Araştırmaya Türkiye’den 1.006 kişi katıldı.
Rapora göre Türkiye’de elektrikli otomobil seçmenin nedenleri:
Daha iyi sürüş deneyimi,
Daha az bakım ihtiyacı,
Düşük yakıt maliyetleri olarak sıralanıyor.
Raporda dikkat çeken bir diğer madde de ankete katılan tüketicilerin şarj istasyonlarının avantajlarından dolayı elektrikli araç tercih ettiklerini belirtmeleri. Yani bulundukları yerlerde; Wi-Fi bağlantısının olması bile tüketicinin gözünde büyük bir avantaj.
Türk tüketicilerin %42’si otomotiv markalarına ve satıcılarına güveniyor.
İklim değişikliği ise tercih sebepleri arasında ilk sıralarda olmasa da raporda geçen sebepler arasında bulunuyor.
Kaynak: https://www.ekoiq.com